Πέμπτη, 10 Ιουνίου 2010

Άστα τα μαλλάκια σου; Δε νομίζω...

Τι άγχος να πέφτουν τα μαλλιά! Κατά μέσο όρο στο κεφάλι υπάρχουν 200.000 περίπου τρίχες. Καθημερινά πέφτουν 80-100 τρίχες φυσιολογικά  ενώ η τριχόπτωση αρχίζει όταν διαταράσσεται η ισορροπία και πέφτουν περισσότερες τρίχες από όσες βγαίνουν. 
Οι σημαντικότεροι λόγοι για την τριχόπτωση είναι:
  • Η κακή διατροφή και η απότομη απώλεια βάρους, καθώς τα μαλλιά δεν παίρνουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την υγιή ανάπτυξή τους,
  • Η ηλικία,
  • Το στρες,
  • Η κληρονομικότητα.
Οι μόνοι τροποποιήσιμοι παράγοντες, όπως βλέπεις, είναι η διατροφή και το στρες. Μην αγχώνεσαι λοιπόν, γιατί τα κάνεις χειρότερα και όσον αφορά στη διατροφή, θα σου πω τι μπορείς να κάνεις.

  • Ενυδάτωση: Η τρίχα αποτελείται κατά 25% από νερό και άρα η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού αντανακλάται και στα μαλλιά μας. Οπότε, νερό! Πολύ νερό!
  • Πρωτεΐνες: Οι πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, που τις βρίσκουμε στο κρέας, το αυγό, το γάλα και το γιαούρτι, βοηθούν στη μείωση της τριχόπτωσης.
  • Σίδηρος: Λεπτά και αδύναμα μαλλιά συχνά φανερώνουν έλλειψη σιδήρου. Πλούσιες πηγές σιδήρου είναι το συκώτι, το κόκκινο κρέας.
  • Ψευδάργυρος: Παίζει σημαντικό ρόλο στη σύνθεση της κερατίνης (βασικής δομικής πρωτεΐνης των μαλλιών). Υπάρχει σε τροφές όπως κρέας, θαλασσινά, μαγιά μπύρας και αυγά.
  • Βιταμίνες B: Συμμετέχουν στη σύνθεση των αμινοξέων από τα οποία αποτελούνται το στέλεχος και ο θύλακας της τρίχας. Επίσης σημαντικές για το σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων και της αιμοσφαιρίνης, που τροφοδοτούν τα μαλλιά με αίμα και οξυγόνο. Πηγες: Δημητρικά ολικής άλεσης, σκουροπράσινα λαχανικά, συκώτι, αυγά, γαλακτοκομικά.
  • Βιταμίνη Ε: Διάσημη για την αντιοξειδωτική της δράση. Καταπολεμώντας τις ελεύθερες ρίζες, αποτρέπει τη γήρανση των μαλλιών. Βιταμίνη Ε θα βρεις σε έλαια, ξηρούς καρπούς και αυγά.
  • Βιταμίνη C: Σημαντική για τη σύνθεση του κολλαγόνου, που αποτελεί τη βάση του ιστού του θύλακα όπου δημιουργείται η τρίχα. Επιπλέον, η αντιοξειδωτική της δράση προλαμβάνει τη γήρανση των μαλλιών. Έχει βρεθεί ότι για μαλλιά που σπάνε εύκολα, πιθανότατα οφείλεται η έλλειψη αυτής της βιταμίνης. Εσπεριδοειδή, πιπεριές, ντομάτες, σκουροπράσινα λαχανικά είναι πλούσιες πηγές βιταμίνης C.
  • Βιταμίνη Α: Πολύ σημαντική για το φυσιολογικό κύκλο των κυττάρων του τριχωτού της κεφαλής και κυρίως του επιθηλίου της τρίχας. Έλλειψη σε βιταμίνη Α οδηγεί σε μαλλιά ξηρά, αδύναμα και εύθραυστα, καθώς και σε τριχόπτωση, πιτυρίδα και απολέπιση. Πηγές πλούσιες σε βιταμίνη Α και καροτενοειδή (προβιταμίνη Α) είναι τα κόκκινα, κίτρινα, πορτοκαλί και σκουροπράσινα λαχανικά. Άλλες πηγές, ζωικής προέλευσης, είναι το συκώτι, τα ψάρια, τα αυγά.


Τα μαλλιά καθρεφτίζουν τη διατροφική μας κατάσταση. Έτσι μία διατροφή πλούσια σε χρωματιστά φρούτα και λαχανικά
γαλακτοκομικά
αυγά
κρέας, ψάρια, συκώτι 
και δημητριακά ολικής άλεσης 
θα κάνει τα μαλλιά μας να είναι και να δείχνουν υγιή, λαμπερά και πάνω από όλα...στη θέση τους!

2 σχόλια:

  1. Καλημέρα! Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτηση σου και μ'ενδιαφέρει άμεσα. Πέρσι είχα μια μεγάλη περίοδο τριχόπτωσης. Δεν μπορούσα να το εξηγήσω και μάλιστα πήρα συμπλήρωμα διατροφής. Τελικά ανακάλυψα ότι έφταιγε η βαφή του κομμωτηρίου! Τώρα πια , τα βάφω μόνη μου με φυτική βαφή που αγοράζω από το bio shop κι έχει μειωθεί η τριχόπτωση σημαντικά. Βέβαια προσέχω περισσότερο και τη διατροφή μου έτσι ώστε να μην έχω ανάγκη τη βοήθεια συμπληρωμάτων. Με όσα γράφεις ξέρω τώρα πού να εστιάσω διατροφικά. Όσο να'ναι κάτι με τους 4 παράγοντες που αναφέρεις , κάτι με τα λουσίματα , βαψίματα , πιστολάκια , τα μαλλιά μας τραβάνε τα μύρια πάθη!
    Και πάλι συγχαρητήρια για το πολύ ενδιαφέρον μπλογκ σου. Θα το επισκέπτομαι συχνότατα.
    Καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχ..τραβάνε πολλά τα μαλλάκια μας!!!
    Η διατροφή βοηθάει πολύ, ειδικά σε άτομα που δεν τρέφονται αρχικά σωστά και βελτιώσουν τη διατροφή τους.
    Καλό σ/κ και ευχαριστω πολύ για τα καλα σου λόγια! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...