Τρίτη, 15 Ιουνίου 2010

Τροφές και μαύρισμα!

Ήρθε το καλοκαιράκι και θες να μαυρίσεις; Αγχώνεσαι γιατί θέλεις το καλύτερο χρώμα στην παραλία; Ξεροψήνεσαι ώωωρες ολόκληρες κάτω από τον καυτό ήλιο; Αγοράζεις λάδια, βαζελίνες, πασαλείφεσαι με μπύρα και ό,τι άλλο ματζούνι ακούσεις από την παραδιπλανή ξαπλώστρα;


Χαλάρωσε! Και δω σου 'χω τη λύση!Νέες έρευνες έδειξαν ότι η διατροφή μπορεί να επέμβει στους μηχανισμούς δημιουργίας ρυτίδων και να συμβάλλει στην προστασία του δέρματος. Σύμφωνα με τα τελευταία επιστημονικά δεδομένα υπάρχουν κάποια θρεπτικά συστατικά με αντιοξειδωτικές ιδιότητες και φωτοπροστατευτική δράση. 






Η βιταμίνη Α, τα καροτενοειδή , το σελήνιο, τα φλαβονοειδή, η βιταμίνη Cη βιταμίνη Ετα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα είναι οι σύμμαχοί σου!




Βιταμίνη Α, που ενισχύει το σχηματισμό της μελανίνης, θα βρείς στο πεπόνι, στα γαλακτοκομικά, στα αυγά και στα λιπαρά ψάρια.


Καροτενοειδή, ουσίες που υπάρχουν κατά βάση σε λαχανικά και φρούτα, όπως το β-καροτένιο στο καρότο και στα βερίκοκα, το λυκοπένιο στο καρπούζι και στην τομάτα, η λουτεϊνη στο μπρόκολο και στο σπανάκι, ευθύνονται σε μικρό, έστω, βαθμό για το σκουρόχρωμο της επιδερμίδας μας. Θα τα βρεις επίσης στα πορτοκαλί καλοκαιρινά φρουτα και λαχανικά, βλέπε βερίκοκα, ροδάκινα, καρότα, πολύχρωμες πιπεριές, φράουλες. Προσοχή όμως, γιατί η υπερκατανάλωσή τους έχει βλαβερές επιδράσεις.


Το σελήνιο και τα φλαβονοειδή είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά που δρούν προστατεύοντας τα κύτταρα από την οξείδωση και τη δράση των ελευθέρων ριζών. Το σελήνιο βρίσκεται στα δημητριακά ολικής άλεσης ενώ τα φλαβονοειδή στο κόκκινο κρασί, τη bitter σοκολάτα, το πράσινο τσάι και σε σκουρόχρωμα φρούτα και λαχανικά.


Η βιταμινούλα C, που αν και έχει παρατηρηθεί ότι επιβραδύνουν το μαυρισμα,  βοηθά με την αντιοξειδωτική της δράση στην προστασία των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες που δημιουργούνται λόγω της ηλιακής ακτινοβολίας, και συχνάζει στα εσπεριδοειδή, στις πιπεριές, στα ακτινίδια.  


Το ίδιο και η βιταμίνη Ε που πλουσιοπάροχα μας την προσφέρει το ελαιόλαδο. Τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα του ελαιολάδου βοηθούν προστατεύοντας και βελτιώνοντας την ελαστικότητα του δέρματος.


Τώρα αν δεις το κάψιμο στην πλάτη μου μετά από ένα σαββατοκύριακο στην ξαπλώστρα, θα πεις τι να σου κάνουν τα βερίκοκα και τα πεπόνια; Τώρα μόνο γιαουρτάκι..που δροσίζει.
Γι αυτό αντηλιακό! Πολύ αντηλιακό. Γιατί ο ήλιος είναι βλαβερός όπως και να το κάνουμε και τα λιφτινγκ για το ξεσταφίδιασμα πολύ, πολύ ακριβό. 


:) Άντε και καλά μαυρίσματα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...