Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011

Λιποδιαλυτικά τρόφιμα; I don't think so...


Ακούω πολύ συχνά για Διάφορες τροφές που έχουν τη δυνατότητα να καιν το λίπος. Το ginseng, το πράσινο τσάι, το λευκό φασόλι, το γκρέιπφρουτ, το τσίλι καθώς και πολλά βότανα έχουν κατά καιρούς συσχετισθεί με την διαδικασία της λιποδιάλυσης.

Αυτό που συμβαίνει είναι το εξής : πράγματι υπάρχουν μελέτες που δείχνουν πως οι κάποιες από αυτές τις τροφές (όπως και η καφεΐνη) αυξάνουν το μεταβολικό μας ρυθμό, ωστόσο η αύξηση αυτή εφ’ενός είναι πολύ μικρή, αφετέρου διαρκεί πολύ λίγο. Για άλλες τροφές, η περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες ή πρωτεΐνη, αυξάνει τον κορεσμό που αυτές προκαλούν, με αποτέλεσμα να μειώνουν την πρόσληψη τροφής. Πολλές άλλες, έχουν ακόμη διουρητική δράση αλλά σίγουρα όχι λιποδιαλυτική.

Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος ότι έστω και μικρή και σύντομη, η αύξηση του μεταβολισμού, αν κάποιoς καταναλώνει μεγάλες ποσότητες πράσινου τσαγιού και ginseng την μέρα η αύξηση αυτή αθροιστικά θα είναι μεγάλη και άρα θα αδυνατίσει. Δεν είναι όμως έτσι, καθώς το σώμα μας προσαρμόζεται σε αυτές τις αλλαγές και έτσι μεγάλη κατανάλωση των 'λιποδιαλυτικών' τροφών δεν επιφέρει καμία αλλαγή στο μεταβολισμό.

Το ίδιο συμβαίνει και με την κατανάλωση πρωτεΐνης όπου μελέτες δείχνουν ότι το σώμα μας ξοδεύει μεγαλύτερα ποσά ενέργειας για να τη μεταβολίσει συγκριτικά με τους υδατάνθρακες και το λίπος. Συγκεκριμένα, το κόστος θερμογένεσης, όπως αποκαλείται, για την πρωτεΐνη είναι περίπου 25%, ενώ για τους υδατάνθρακες 10-12% και για το λίπος μόλις 3-5%. Εύλογα θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι προσλαμβάνοντας 1000 θερμίδες μόνο από πρωτεΐνη, θα χάσει πιο γρήγορα βάρος από ότι αν προσλάβει 1.000 θερμίδες μόνο από υδατάνθρακες. Δεν συμβαίνει όμως έτσι, καθώς το σώμα μας έχει προσαρμοστικούς μηχανισμούς και πολύ γρήγορα ισοσκελίζει αυτή τη θερμογενετική διαφορά, ώστε στο τέλος αυτό που πραγματικά μετρά είναι το σύνολο των θερμίδων κατά βάση και όχι τόσο η προέλευσή τους.

Δυστυχώς για όλους μας δεν υπάρχουν μαγικά φίλτρα, ή θαυματουργές τροφές. Δεν θα αδυνατίσεις αν στύβεις λεμόνι στο νερό σου ή αν πίνεις πράσινο τσάι ή άλλα ματζούνια, αλλά μόνο αν ασκείσαι και τρέφεσαι σωστά. Γιατί όπως λένε "no pain, no gain" ή ελληνιστί... "αγαθά κόποις κτώνται".

2 σχόλια:

  1. Πάλι καλα...γιατί τρελαίνομαι όταν ακούω ότι πίνω τσάι ή γκρέιπφρουτ επειδή καίει το λίπος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχ...εγω να δεις τι ακούω πως τρελαινομαι! Αν το καλοσκεφτείς δεν έχει καμία λογική! Πώς καίγεται? Και που πάει μετά? Σίγουρα δεν αδυνάτισε κανείς με το τσαι ή το γκρειπφρουτ! Αλλά δεν πειράζει, εδώ είμαστε να τα λέμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...