Σάββατο, 30 Απριλίου 2011

Καγιέν....το διαιτητικόν


Αμερικάνοι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση πιπεριού καγιέν κόβει την όρεξη και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένα φυσικό διαιτητικό "εργαλείο". Το πιπέρι καγιέν είναι η σκόνη αποξηραμένων πιπεριών τσίλι και, σύμφωνα με την έρευνα, η προσθήκη μιας μικρής ποσότητας στην καθημερινή διατροφή, είναι πιθανό να βοηθήσει όσους προσπαθούν να μειώσουν την ποσότητα φαγητού που καταναλώνουν και να ελέγξουν το βάρος τους.

Την έρευνα πραγματοποίησαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Purdue στην Ινντιάνα των Ηνωμένων Πολιτειών, οι οποίο διαπίστωσαν ότι η ουσία που δίνει στις καυτερές πιπεριές και στο πιπέρι την χαρακτηριστική γεύση, η καψακαΐνη, μπορεί να ελαττώσει την όρεξη και να αυξήσει τις καύσεις των θερμίδων. Όπως επισημαίνουν βέβαια οι ερευνητές, εκείνοι που οφελούνται περισσότερο από την κατανάλωση του καγιέν, και τους κόβεται η όρεξη είναι όσοι δεν συνηθίζουν να τρώνε καυτερές τροφές.

...Άρθρο από το ΒΗΜΑ Science.

Κυριακή, 10 Απριλίου 2011

Κρεατοφαγία και κίνδυνος για καταρράκτη.


Η κατανάλωση λιγότερου κρέατος και περισσότερων λαχανικών συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο του καταρράκτη, σύμφωνα με μια νέα βρετανική μελέτη.

Σε μια μεγάλη διατροφική έρευνα που ακολούθησε συμμετέχοντες μέχρι και 15 χρόνια, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι περίπου 3 στους 50 κρεατοφάγους είχαν καταρράκτη σε σύγκριση με περίπου 2 στους 50 χορτοφάγους. Τα αποτελέσματα μεταφράζονται σε 30 έως 40% χαμηλότερο κίνδυνο καταρράκτη στους χορτοφάγους απ'ότι σε όσους τρώνε κρέας.

Ο καταρράκτης εμφανίζεται όταν ο φακός του ματιού θολώνει και παρουσιάζεται κυρίως σε ηλικιωμένα άτομα. Στις ΗΠΑ για παράδειγμα, πάνω από το 50% του πληθυσμού έχει καταρράκτη ή εχει κάνει επέμβαση για καταρράκτη μέχρι την ηλικία των 80 ετών.

Η μελέτη δεν αποδεικνύει ότι η κατανάλωση κρέατος προάγει την εμφάνιση καταρράκτη. Η κατανάλωση πολλών λαχανικών ενδέχεται έχει προστατευτική επίδραση, όπως κατέδειξε παλιότερη έρευνα. Επίσης, η κατανάλωση λαχανικών μπορεί να συνδέεται με μια ευρύτερη υγιεινή συμπεριφορά αυτών των ανθρώπων.

Το κάπνισμα, ο διαβήτης, και η παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο συνδεόνται επίσης με αυξημένο κίνδυνο για καταρράκτη.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έρχονται σε αντίθεση με μια άλλη πρόσφατη έρευνα στην Ινδία, όπου η χορτοφαγία συσχετίστηκε υψηλό αριθμό καταρρακτών. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και σήμερα δεν ξέρουμε τι επηρεάζει τον καταρράκτη. Μπορεί να είναι περισσότερο στον τρόπο ζωής. Μπορεί να υπάρχουν άλλοι παράγοντες που προκαλούν καταρράκτη, εκτός από τη διατροφή.

Οι Βρετανοί ερευνητές ζήτησαν από περισσότερους από 27,600 ανθρώπους ηλικίας άνω των 40 να συμπληρώνουν διατροφικές έρευνες μεταξύ του 1993 και του 1999, και στη συνέχεια, παρακολουθούσαν τα ιατρικά αρχεία των συμμετεχόντων μεταξύ του 2008 και του 2009 για να δουν εάν θα αναπτύξουν καταρράκτη. Σχεδόν 1,500 συμμετέχοντες είχαν καταρράκτες κατά τη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης. 

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος παρατηρήθηκε μεταξύ των βαρύτερων κρεατοφάγων, εκείνων δηλαδή που κατανάλωναν περισσότερα από 100 γραμμάρια κρέατος ημερησίως. Οι μέτριοι κρεατοφάγοι ήταν μόνο ελαφρώς λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν καταρράκτη. Όσοι έτρωγαν ψάρια ψάρια εμφάνιζαν 15% χαμηλότερες πιθανότητες, ενώ οι χορτοφάγοι 30% και οι vegans 40%.

Πηγή: www.skai.gr

Δευτέρα, 4 Απριλίου 2011

Τι παίζει με όλα αυτά τα αδυνατιστικά τελικά; Δουλεύουν ή μας δουλεύουν;

Προϊόντα που καίνε το λίπος, αυξάνουν το μεταβολισμό, τσίχλες και καφέδες που μειώνουν την όρεξη,  που σου χαρίζουν ως δια μαγείας ιδανικές αναλογίες. Συνεχώς πετάγονται μπροστά μας σε διαφημίσεις στην τηλεόραση και τον τύπο. Δουλεύουν όλα αυτά ή απλά μας δουλεύουν; Μία σύντομη έρευνα στις δραστικές ουσίες όλων αυτών των σκευασμάτων δείχνει τη δράση της κάθε μιας:



Ορλιστάτη: Περιορίζει την ποσότητα του λίπους που απορροφάται κατά την πέψη. H λειτουργία του φαρμάκου έγκειται στη δέσμευση της λιπάσης, ενός ενζύμου που ο οργανισμός μας χρειάζεται για να αφομοιώσει τα λιπαρά της διατροφής μας. H ορλιστάτη δεσμεύει το ένζυμο της λιπάσης, και έτσι το λίπος μένει αδιάσπαστο και έτσι αποβάλλεται. H ουσία αυτή συμβάλλει στη μείωση του σωματικού βάρους, αν συνδυαστεί με μια ήπια δίαιτα περιορισμού των θερμίδων. Πιθανές παρενέργειες είναι οι συχνές κενώσεις και μετά από χρόνια λήψη, η πιθανή αδρανοποίηση το εντέρου. Επίσης, πιθανή είναι και η απομάκρυνση, μαζί με το λίπος, πολλών λιποδιαλυτών βιταμινών και ιχνοσοιχείων.


Σιμπουτραμίνη: Λέγεται πως ελέγχει το αίσθημα της πείνας δρώντας στον εγκέφαλο και αυξάνει το μεταβολισμό, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η θερμιδική δαπάνη του οργανισμού. Είναι σχετικά καινούριο φάρμακο και έτσι οι μακροχρόνιες συνέπειες στον οργανισμό δεν είναι ακόμα γνωστές. Ανεπιθύμητες ενέργειες που μπορούν να εμφανιστούν είναι η ταχυκαρδία, η αύξηση της αρτηριακής πίεσης και η δυσκοιλιότητα.

Χρώμιο: Αύξάνει την ποσότητα των καταναλισκόμενων θερμίδων, μειώνει την όρεξη και μειώνει την απώλεια μυικής μάζας. Ελλειπή ερευνητικά δεδομένα επιβεβαιώνουν τη δράση του, αν και είναι φαινομενικά ασφαλές.

CLA: Πολυακόρεστο λιπαρό οξύ που συμβάλλει στην καύση του λίπους, μειώνει την αποθήκευσή του στα λιποκύτταρα ενώ προστατεύει τον μυικό ιστό. Πιθανότατα ασφαλές και αποτελεσματικό σύμφωνα με την υπάρχουσα γνώση.

Chitosan: Μπλοκάρει την απορρόφηση του διαιτητικού λίπους, δρώντας περίπου όπως η ορλιστάτη. Ουσία που προέρχεται από το κέλυφος οστράκων.

Λεκιθίνη: Συγκαταλέγεται στα λεγόμενα λιποτροπικά. Περιέχεται σε πολλά τρόφιμα, όπως τα αυγά και η μουστάρδα, και λειτουργεί ως φυσικός γαλακτωματοποιητής, ενώ παράγεται και από τον ίδιο τον οργανισμό. Η λήψη συμπληρώματος λεκιθίνης λέγεται πως βοηθάει στο αδυνάτισμα με την αύξηση του μεταβολισμού των λιπιδίων. Προσοχή συστήνεται μόνο σε άτομα με χαμηλά επίπεδα χοληστερόλης, καθώς φαίνεται πως η λήψη λεκιθίνης μπορεί να τα μειώσει σε μη φυσιολογικά επίπεδα.

Εκχύλισμα πράσινου τσαγιού: Αυξάνει τον μεταβολισμό θερμίδων και λίπους και μειώνει την όρεξη. Παρόλο που φαίνεται ασφαλές, υπάρχουν μειωμένα ερευνητικά δεδομένα που να αποδεικνύουν τη δράση του.

Χάπια με φύκια: Τρανταχτό παράδειγμα αυτών, η σπιρουλίνα.  O λόγος που χρησιμοποιούνται τα φύκια σε προϊόντα αδυνατίσματος είναι ότι περιέχουν ιώδιο, το οποίο σχετίζεται με τη δράση του θυρεοειδούς και το μεταβολισμό. H σπιρουλίνα θεωρείται ότι ενισχύει το αμυντικό σύστημα του οργανισμού, αλλά δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι μειώνει το αίσθημα της πείνας.

Εφεδρίνη: Ιατρικώς ενδείκνυται μόνο για την αποσυμφόρηση της μύτης και τα αναπνευστικά προβλήματα. Περιέχεται με την κωδική ονομασία ECA σε πολλά απαγορευμένα σκευάσματα που πωλούνται στα γυμναστήρια. Παρόλο που έχει κατηγορηθεί για αιφνίδιους θανάτους και καρδιολογικά προβλήματα, εξακολουθεί να χρησιμοποιείται από φανατικούς του "fitness" και μοντέλα.

Τσίχλες που αδυνατίζουν: Oι τσίχλες αυτές υπόσχονται απώλεια βάρους, καθώς περιορίζουν το αίσθημα της πείνας. Συνήθως, περιέχουν χρώμιο, ένα ιχνοστοιχείο που χρειάζεται ο οργανισμός σε μικρές ποσότητες ή και εκχύλισμα πράσινου τσαγιού.



XΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
Aν χρησιμοποιείτε κάποιο από τα προϊόντα που κυκλοφορούν στο φαρμακείο, προσέξετε τα ακόλουθα:
● Διαβάζετε με προσοχή τις οδηγίες χρήσεως.
● Mην κάνετε κατάχρηση των προϊόντων αδυνατίσματος.
● Bλέπετε πάντα τι περιέχει κάθε σκεύασμα πριν το αγοράσετε.
● Θα πρέπει να αποφεύγετε τα προϊόντα στην περίπτωση που είστε έγκυος ή θηλάζετε.
● Προσέχετε, επίσης, αν υποφέρετε από κάποια πάθηση ή λαμβάνετε φάρμακα.
● Mη λαμβάνετε κανένα σκεύασμα πάνω από 8 εβδομάδες.

● Kάντε διάλειμμα 1-2 εβδομάδων, για να ξεκουράζεται το ήπαρ.
● Mην αναμειγνύετε βότανα.



Οι κατασκευαστές όλων αυτών των σκευασμάτων θέλουν να πιστεύουμε πως έχουν δώσει τη λύση στο πρόβλημά μας και να μας προκαλέσουν να τα αγοράσουμε. Έχε στο νου σου πως ακόμη και αν προσλαμβάνεις κάποιο τέτοιο σκέυασμα, μία υποθερμιδική δίαιτα δεν παύει να είναι απαραίτητη για να χάσεις βάρος. Και ακόμη και αν βοηθήσουν στην απώλεια κάποιων επιπλέον κιλών, πιθανότατα να πρέπει να εξακολουθήσεις να τα καταναλώνεις για να διατηρήσεις την απώλεια, που μάλλον δεν είναι και τόσο ασφαλές. 


Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει μαγικό φίλτρο για την απώλεια βάρους. Ο μόνος αποτελεσματικός τρόπος για την απώλεια βάρους και τη διατήρηση του απολεσθέντος βάρους είναι μέσω μακροχρόνιων αλλαγών στον τρόπο ζωής: Τρώμε υγιεινά, μη επεξεργασμένα και ενεργειακά πυκνά τρόφιμα, προσέχουμε την ποσότητα της μερίδας και είμαστε δραστήριοι. Δεν είναι μαγικό....αλλά δουλεύει!

Πηγή: U.S. Food and Drug Administration, 2010; Natural Medicines Comprehensive Database, 2010
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...