Κυριακή, 10 Απριλίου 2011

Κρεατοφαγία και κίνδυνος για καταρράκτη.


Η κατανάλωση λιγότερου κρέατος και περισσότερων λαχανικών συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο του καταρράκτη, σύμφωνα με μια νέα βρετανική μελέτη.

Σε μια μεγάλη διατροφική έρευνα που ακολούθησε συμμετέχοντες μέχρι και 15 χρόνια, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι περίπου 3 στους 50 κρεατοφάγους είχαν καταρράκτη σε σύγκριση με περίπου 2 στους 50 χορτοφάγους. Τα αποτελέσματα μεταφράζονται σε 30 έως 40% χαμηλότερο κίνδυνο καταρράκτη στους χορτοφάγους απ'ότι σε όσους τρώνε κρέας.

Ο καταρράκτης εμφανίζεται όταν ο φακός του ματιού θολώνει και παρουσιάζεται κυρίως σε ηλικιωμένα άτομα. Στις ΗΠΑ για παράδειγμα, πάνω από το 50% του πληθυσμού έχει καταρράκτη ή εχει κάνει επέμβαση για καταρράκτη μέχρι την ηλικία των 80 ετών.

Η μελέτη δεν αποδεικνύει ότι η κατανάλωση κρέατος προάγει την εμφάνιση καταρράκτη. Η κατανάλωση πολλών λαχανικών ενδέχεται έχει προστατευτική επίδραση, όπως κατέδειξε παλιότερη έρευνα. Επίσης, η κατανάλωση λαχανικών μπορεί να συνδέεται με μια ευρύτερη υγιεινή συμπεριφορά αυτών των ανθρώπων.

Το κάπνισμα, ο διαβήτης, και η παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο συνδεόνται επίσης με αυξημένο κίνδυνο για καταρράκτη.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έρχονται σε αντίθεση με μια άλλη πρόσφατη έρευνα στην Ινδία, όπου η χορτοφαγία συσχετίστηκε υψηλό αριθμό καταρρακτών. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και σήμερα δεν ξέρουμε τι επηρεάζει τον καταρράκτη. Μπορεί να είναι περισσότερο στον τρόπο ζωής. Μπορεί να υπάρχουν άλλοι παράγοντες που προκαλούν καταρράκτη, εκτός από τη διατροφή.

Οι Βρετανοί ερευνητές ζήτησαν από περισσότερους από 27,600 ανθρώπους ηλικίας άνω των 40 να συμπληρώνουν διατροφικές έρευνες μεταξύ του 1993 και του 1999, και στη συνέχεια, παρακολουθούσαν τα ιατρικά αρχεία των συμμετεχόντων μεταξύ του 2008 και του 2009 για να δουν εάν θα αναπτύξουν καταρράκτη. Σχεδόν 1,500 συμμετέχοντες είχαν καταρράκτες κατά τη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης. 

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος παρατηρήθηκε μεταξύ των βαρύτερων κρεατοφάγων, εκείνων δηλαδή που κατανάλωναν περισσότερα από 100 γραμμάρια κρέατος ημερησίως. Οι μέτριοι κρεατοφάγοι ήταν μόνο ελαφρώς λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν καταρράκτη. Όσοι έτρωγαν ψάρια ψάρια εμφάνιζαν 15% χαμηλότερες πιθανότητες, ενώ οι χορτοφάγοι 30% και οι vegans 40%.

Πηγή: www.skai.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...