Κυριακή, 26 Ιουνίου 2011

Νεοφοβία στα παιδιά: Συμβουλές για τους γονείς.

Συχνό είναι το πρόβλημα ένα παιδί να αρνείται να δοκιμάσει νέες γεύσεις, και ειδικά όταν αυτές προέρχονται από λαχανικά και φρούτα (δε νομίζω να υπάρχει πρόβλημα για κάποιο καινούριο κέικ σοκολάτας, αν με καταλαβαίνεις...). Μεγάλοι τσακωμοί, απειλές, δωροδοκίες αλλά όχι! Το μούλικο αντιστέκεται σθεναρά.

Λοιπόν, γονείς, υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείτε να κάνετε. Προς θεού, σταματήστε τάζετε σοκολάτα για να φάει το κολοκυθάκι! Είναι πολύ καλύτερο να του τάξετε πεντάευρο (πολλοί θα διαφωνήσουν και με αυτό αλλά όπως και να χει, καλό είναι η επιβράβευση να μην είναι φαγητό!)

Συμβουλή νούμερο 1:
Πάρτε τα παιδιά στο σούπερ μάρκετ μαζί σας και αφήστε τα να επιλέξουν τα φρούτα και τα λαχανικά. Είναι αλλιώς όταν το έχεις διαλέξει εσύ...

Συμβουλή νούμερο 2:
Αφήστε τα παιδιά να βοηθήσουν στο μαγείρεμα! Ας είναι και αυτό ένα παιχνίδι!

Συμβουλή νούμερο 3:
Μην είστε απόλυτοι. Αντί για "θέλεις κολοκυθάκι;" ρωτήστε "θέλεις κολοκυθάκι ή μελιτζάνα;". (Βλέπεις τι γίνεται τώρα; Νιώθει ότι έχει επιλογές!)

Συμβουλή νούμερο 4:
Θα το τονίσω αυτό, αγαπητοί γονείς. ΜΗ ΜΑΓΕΙΡΕΥΕΤΕ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΓΕΥΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ! Αν δεν τρώει φασολάκια και του μαγειρέψετε και κοτόπουλο με πατάτες στο φούρνο για να μη μείνει νηστικό...τι θα διαλέξει; Hellooo, είμαι σίγουρη ότι και εσείς το ίδιο θα διαλέγατε!

Συμβουλή νούμερο 5:
Προσφέρετε μικρές μερίδες σε μικρά σκεύη. Είναι λιγότερο τρομακτικό. Δοκιμάστε να προσθέσετε ΕΝΑ νέο τρόφιμο τη φορά, μαζί με κάτι που του αρέσει ήδη.

Συμβουλή νούμερο 6:
Προσθέστε νέα τρόφιμα στην αρχή του γεύματος, όταν το παιδί είναι ακόμη πεινασμένο.

Συμβουλή προτελευταία:
Καταναλώστε το τρόφιμο εσείς, και περιγράψτε τη γεύση, την υφή και τη μυρωδιά. Είναι πιο εύκολο να τολμήσει, όταν ξέρει περίπου τι να περιμένει.

Συμβουλή τελευταία:
Πολλοί το έχετε σκεφτεί. Να κρύψετε τον μαϊντανό στα μπιφτέκια, να αγοράσετε μπιφτέκια λαχανικών από το σούπερ-μάρκετ. Οκ, αν σας εξυπηρετεί κάντε το. Αλλά μην κοροϊδεύετε τα παιδιά απλά επειδή μπορείτε...!


Καλό είναι να καταλάβουμε πως είναι φυσικό να υπάρχει αντίσταση στα φρούτα και τα λαχανικά. Τα παιδιά, καθώς δεν είναι επηρεασμένα από πληροφορίες για το τι είναι καλό για την υγεία και το σώμα, διαλέγουν αυτό που έχει την καλύτερη γεύση και τις περισσότερες θερμίδες στον μικρότερο όγκο. Είναι γραμμένο στα γονίδιά μας, οδηγός επιβίωσης. Φυσικά έχουμε ξεμείνει με γονίδια φτιαγμένα για να λειτουργούν σε περιβάλλοντα ανέχειας. Στο παρόν, που υπάρχει αφθονία ενεργειακά πυκνών, εύγευστων τροφίμων, τα γονίδιά μας ευνοούν την αποθήκευση της περίσσειας ενέργειας με τη μορφή λίπους και την ανάπτυξη παχυσαρκίας.



Θέλει λοιπόν δημιουργικότητα, λεκτική (το τονίζω) επιβράβευση, παιχνίδι, υποχώρηση πολλές φορές, και πολλή υπομονή και θα δείτε, το παιδί θα μάθει σταδιακά να δέχεται νέες γεύσεις, χρώματα και αρώματα.

Have faith!  xx

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...