Τετάρτη, 23 Νοεμβρίου 2011

Η τροφή της ημέρας: ΡΟΔΙ

Ρόδι: Φρούτο με βαθυκόκκινο χρώμα, σύμβολο καλής τύχης, γονιμότητας, πλούτου. Μπορεί να μην φέρει πλούτο και χρήματα αλλά σίγουρα πολύ πλούσια και ευεργετική είναι η δράση του στον οργανισμό.

Αποτελεί πολύ πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών, όπως οι ανθοκυανίνες, οι πολυφαινόλες, οι κατεχίνες και οι τανίνες, με αποτέλεσμα να έχει αντιφλεγμονώδη, αντικαρκινική και αντιγηραντική δράση Προστατεύει επίσης σημαντικά τις αρτηρίες από την αθηρωματική πλάκα καθώς η αντιοξειδωτική της δράση εμποδίζει την οξείδωση της LDL-χοληστερόλης. Μάλιστα, μελέτη που εξέτασε τη δράση της κατανάλωσης χυμού ροδιού στο οξειδωτικό στρες και την αθηρωμάτωση έδειξε πως μετά από συχνή κατανάλωση χυμού ροδιού, μειώθηκε η οξείδωση της LDL χοληστερόλης και η συσσωμάτωση των αιμοπεταλίων, ενώ φάνηκε να αντιστρέφεται η αθηρωμάτωση.

Ευεργετική δράση του ροδιού έχει φανεί επίσης στην μείωση της υπέρτασης, καθώς έχει φανεί ότι κατανάλωση χυμού για 2 εβδομάδες προκαλεί μείωση της συστολικής πίεσης κατά 5% [1]. Επίσης, πιθανώς προστατεύει έναντι ιών [2] ενώ τα συστατικών του ροδιού φαίνεται να έχουν αντιβακτηριαδιακή δράση ελαττώνοντας τη δημιουργία οδοντικής πλάκας[3].

Και η θρεπτική του αξία δεν τελειώνει εδώ, αφού είναι επίσης περιέχει σε μεγάλη ποσότητα βιταμίνη C. Κάθε 100ml χυμού από ρόδι παρέχει στο σώμα το 16% των ημερήσιων αναγκών του. Ακόμη είναι καλή πηγή βιταμίνης Β5 (παντοθενικό οξύ) και καλίου. Σε περίπτωση που τρώτε και τα σπόρια από το ρόδι, τότε θα λάβετε και σημαντική ποσότήτα φυτικών ινών καθώς και μονοακόρεστων λιπαρών οξέων. 



Τώρα λοιπόν που είναι και η εποχή του, μπορούμε να βάλουμε το βαθυκόκκινο χρώμα του ροδιού στην καθημερινή μας ζωή. Μπορούμε να λάβουμε τα συστατικά του είτε τρώγοντάς το σκέτο, είτε μέσω του χυμού του, είτε προσθέτοντας σπόρους στη σαλάτα, το γιαούρτι, ενώ οι συνταγές που χρησιμοποιούν το ρόδι είναι άπειρες! Το λικέρ από ρόδι είναι ένα από τα αγαπημένα μου! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...