Πέμπτη, 22 Δεκεμβρίου 2011

10+1 χειμωνιάτικες τροφές σύμμαχοι του υγιούς δέρματος!

Ο χειμώνας είναι μία εποχή που ταλαιπωρεί το δέρμα μας. Ξηρότητα, κοκκινίλα, σκασίματα, ρυτίδες.. Κρατήστε την όψη του δέρματος υγιή και λαμπερή με κάποιες από τις καλύτερες χειμωνιάτικες τροφές:


Τροφή πρώτη: Γκρέιπφρουτ
Το γκρέιπφρουτ είναι μία από τις πλουσιότερες πηγές λυκοπενίου, από το οποίο παίρνει και το έντονο ροζ του χρώμα. Μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2008 στο European Journal of Pharmaceutics and Biopharmaceutics έδειξε πως άτομα που προσλάμβαναν μεγαλύτερες ποσότητες λυκοπενίου είχαν καλύτερη ποιότητα δέρματος. Άλλες τροφές πλούσιες σε λυκοπένιο είναι τα καρότα, η σάλτσα ντομάτας, οι πιπεριές.

Τροφή δεύτερη: Καφές
Μελέτη που έγινε σε περισσότερες από 93.000 γυναίκες, που δημοσιεύτηκε στο European Journal of Cancer Prevention έδειξε πως πίνοντας ένα φλιτζάνι καφέ την ημέρα μειώνεται ο κίνδυνος για καρκίνο του δέρματος περίπου κατά 10 φορές. Ο κίνδυνος μειώνεται περισσότερο για κάθε επιπλέον φλιτζάνι καφέ. 

Τροφή τρίτη: Σόγια
Η σόγια ή τα προϊόντα σόγιας όπως το τόφου ή το γάλα σόγιας, λόγω των ισοφλαβονών που περιέχουν, προστατεύουν το δέρμα από το σχηματισμό ρυτίδων μετά από έκθεση στον ήλιο. Οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως οι ισοφλαβόνες προλαμβάνουν την καταστροφή του κολλαγόνου.

Τροφή τέταρτη: Κρόκος αυγού
Ο κρόκος του αυγού περιέχει ένα καροτενοειδές, τη λουτείνη, η οποία όπως και το λυκοπένιο, προστατεύει το δέρμα από τη ζημιά που προκαλεί η UV ακτινοβολία. Όπως φαίνεται από πολυάριθμες μελέτες, η λουτείνη επίσης ενισχύει την υγεία των ματιών, καθώς μειώνει τον κίνδυνο για εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, την πιο συχνή αιτία τύφλωσης μετά την ηλικία των 50. 

Τροφή πέμπτη: Τσάι
Και εδώ η καφεΐνη δρα προστατευτικά έναντι του καρκίνου του δέρματος. Συγκεκριμένα, η καφεΐνη καταπολεμά τα προκαρκινικά κύτταρα του δέρματος καθώς και όσα έχουν υποστεί βλάβες λόγω της υπεριώδους ακτινοβολίας, εμποδίζοντας τον πολλαπλασιασμό τους. Σε μελέτη όπου ποντίκια εκτέθηκαν σε έντονη ηλιακή ακτινοβολία, φάνηκε ότι η καφεΐνη εμπόδισε την δημιουργία όγκων.

Τροφή έκτη: Καρότα
Β-καροτένιο και λυκοπένιο είναι οι ουσίες του καρότου που προστατεύουν το δέρμα έναντι της υπεριώδους ακτινοβολία. Μελέτη έδειξε πως εθελοντές που εκτέθηκαν σε βλαβερή ακτινοβολία, κοκκίνισαν περίπου κατά 50% λιγότερο, μετά την κατανάλωση 2 φλιτζανιών χυμού καρότου και 2 1/2 κ.σ. σάλτσα ντομάτας την ημέρα, για 10-12 εβδομάδες.  

Τροφή έβδομη: Σαρδέλα
Η σαρδέλα και τα υπόλοιπα ψάρια, πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, ενισχύουν τη νεανική όψη του δέρματος και προλαμβάνουν έναντι του καρκίνου του δέρματος. Έχει φανεί πως το εικοσαπεντανοϊκό οξύ (EPA), ένα από τα ω-3 λιπαρά οξέα στα ψάρια πλούσια σε λίπος, διατηρεί το κολλαγόνο, μία δομική πρωτεΐνη που κρατά το δέρμα σφριγηλό. Η αντιφλεγμονώδης ικανότητα του ΕΡΑ και των υπόλοιπων πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, μειώνει τη φλεγμονή που ενισχύει την ανάπτυξη όγκων. Επίσης, προστατεύουν από τη βλάβη μετά από έκθεση στον ήλιο, όπως αναφέρει μελέτη στο Amercan Journal of Clinical Nutrition. Κατανάλωση ψαριών 2 φορές την εβδομάδα μπορεί να μας εξασφαλίσει όλες τις ευεργετικές δράσεις των απαραίτητων ω-3 λιπαρών οξέων στο δέρμα, αλλά και στο υπόλοιπο σώμα. 

Τροφή όγδοη: Μπρόκολο
Η βιταμίνη C, που υπάρχει σε πληθώρα φρούτων και λαχανικών όπως και το μπρόκολο, βοηθά στην αποφυγή των ρυτίδων που σχετίζονται με την ηλικία, όπως φαίνεται από μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2007 στο American Journal of Clinical Nutrition. Η δράση της βιταμίνης C στην βελτίωση της ποιότητας του δέρματος έγκειται στην δράση της στο σχηματισμό κολλαγόνου, αλλά και την δράση της έναντι των ελευθέρων ριζών.

Τροφή ένατη: Σπανάκι
Η λουτείνη είναι πάλι η ουσία που καθιστά το σπανάκι μία από τις τροφές-συμμάχους για το δέρμα. Προστατεύει το δέρμα από την υπεριώδη ακτινοβολία. Μάλιστα μελέτη στο journl of Agricultural and Food Chemistry αναφέρει πως σπανάκι που έχει εκτεθεί για 3 ημέρες στην ηλιακή ακτινοβολία πριν την κατανάλωσή του αυξάνει την περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C, βιταμίνη Κ, Ε, φυλλικό οξύ και καροτενοειδή (λουτείνη και ζεαξανθίνη)

Τροφή δέκατη: Κολοκύθα
Όπως το λυκοπένιο, έτσι και το β-καροτένιο (το συστατικό που δίνει το πορτοκαλί χρώμα της κολοκύθας) προστατεύουν το δέρμα από την ακτινοβολία UV. Το β-καροτένιο μεταβολίζεται στο σώμα προς βιταμίνη Α, η οποία ενισχύει την κυτταρική αναδόμηση, την ανάπτυξη και το ανοσοποιητικό σύστημα. 

Τροφή ενδέκατη: Κακάο
Οι επικατεχίνες που περιέχονται στο κακάο, όπως και στο τσάι και το κόκκινο κρασί, φαίνεται πως βελτιώνει την υφή του δέρματος, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από μελέτη που ερεύνησε την επίδραση της κατανάλωσης ροφήματος κακάο για 12 εβδομάδες. Οι ερευνητές εξηγούν πως πιθανώς να ευθύνεται η αύξηση της αιματικής ροής στο δέρμα, που παρέχει στην επιδερμίδα όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται καθώς και οξυγόνο, παράγοντες απαραίτητοι για τη διατήρηση της υγείας του δέρματος.


Το λαμπερό δέρμα είναι λοιπόν και θέμα διατροφής. Η εισαγωγή των τροφών αυτών στο καθημερινό μας διαιτολόγιο, μαζί με την κατανάλωση μπόλικου νερού, ώστε ο οργανισμός να είναι επαρκώς ενυδατωμένος, μπορεί να δώσει περισσότερη υγεία και λάμψη στο δέρμα μας! Ας τις δοκιμάσουμε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...