Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου 2012

Healthy new year!!!

Πάντα στην αρχή του έτους γίνεται πιο ισχυρή η θέλησή μας να κάνουμε ένα νέο ξεκίνημα και να βελτιώσουμε τον εαυτό μας αλλάζοντας τις προβληματικές μας συνήθειες. Έτσι ο Ιανουάριος  είναι η περίοδος που θέτουμε στόχους, τους οποίους θέλουμε να πετύχουμε μέσα στην χρονιά. Πολλοί από αυτούς τους στόχους αφορούν τις διατροφικές συνήθειες και ένα επιθυμητό σωματικό βάρος.

Για να είναι το 2012 ένα έτος που θα πετύχεις τους στόχους σου πάνω στη διατροφή σχεδίασε προσεκτικά τους στόχους που θα θέσεις, γιατί σημαντικό ρόλο για το αν θα πετύχεις έναν στόχο παίζει και ο ίδιος ο στόχος. Ένας αόριστος και μακροπρόθεσμος στόχος δεν αρκεί. Το καλύτερο είναι να σπάσεις τον στόχο σε μικρότερους στόχους οι οποίοι να αφορούν συγκεκριμένα την κάθε συνήθεια που επιδέχεται βελτίωση. Ο κάθε τέτοιος μικρός στόχος πρέπει να είναι ρεαλιστικός, εύκολα εφικτός, συγκεκριμένος και μετρήσιμος. Για παράδειγμα, οι στόχοι "θέλω να χάσω 10 κιλά μέχρι το καλοκαίρι" ή  "θέλω να βελτιώσω τη διατροφή μου" είναι πολύ γενικοί και άοριστοι ενώ δεν συγκεκριμενοποιούν το τι πρέπει να κάνεις στην πράξη.

Ας τα πάρουμε από την αρχή. Καλό είναι να ξεκινήσεις από τα απλά. Πάρε κάποιες ημέρες για να παρατηρήσεις τη διατροφή σου. Κράτα ημερολόγιο και γράψε το τι τρως, το πότε το τρως, την ποσότητα στην οποία το τρως, και υπό ποιες συνθήκες το τρως (παρέα, συναισθήματα, διάθεση). Αν βρεις λοιπόν τα αδύνατα σημεία στη διατροφή σου θα ξέρεις από που να ξεκινήσεις τις βελτιώσεις.

Παράδειγμα σωστού στόχου: "Να τρώω 1 φρούτο την ημέρα" ή "Να πάω για περπάτημα 40 λεπτών 2 φορές την εβδομάδα". Στους υποστόχους αυτούς απαντώνται όλα τα ερωτήματα και είναι ξεκάθαρη και η ποσότητα, και η συχνότητα και η διάρκεια του τι πρέπει να κάνεις. Με άλλα λόγια δεν μπορείς να ξεφύγεις. Είναι εύκολοι να τους πετύχεις και σε πάνε ένα βήμα πιο κοντά στην επίτευξη του μεγάλου στόχου, που μπορεί να είναι η απώλεια 10 κιλών μέχρι το καλοκαίρι. Κατάγραφε τους στόχους σου σε ένα ημερολόγιο και την πρόοδό σου. Κάθε επόμενος στόχος θα πρέπει να είναι λιγάκι πιο προκλητικός και δύσκολος, δεδομένου ότι το προηγούμενο βήμα ήταν επιτυχές.

Αν έχεις πρόβλημα στο να θέσεις τους στόχους σου και δεν γνωρίζεις ποιοι είναι οι κατάλληλοι στόχοι για σένα, μπορείς να συμβουλευτείς έναν ειδικό διαιτολόγο, ο οποίος θα σε βοηθήσει να θέσεις αλλά και να πετύχεις τους στόχους σου.

Κι τέλος, βασικό είναι να επιβραβεύεις τον εαυτό σου κάθε φορά που πετυχαίνεις. Η μόνιμη αλλαγή των διατροφικών συνηθειών και η διατήρηση της απώλειας βάρους απαιτεί σκληρή δουλειά και το να νιώθεις καλά με την πρόοδό σου είναι αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχίας. Το ευχάριστο συναίσθημα της επίτευξης είναι άλλωστε και η καλύτερη επιβράβευση.



Καλή επιτυχία σε όλους τους στόχους του 2012 και καλή μας χρονιά!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...